Foodvalley Membership

"We willen een nieuwe generatie veganistische kaas creëren"

De Lekkerkerker Group heeft zich aangesloten bij Foodvalley, waarbij we deelnemen aan het kennisnetwerk Protein Cluster.

Innovatie en experimenteren zit in ons DNA en dat is sinds de oprichting van onze organisatie in 1977 niet veranderd. Inmiddels bestaat de Lekkerkerker Group uit vijf zuivelondernemingen, allemaal gericht op de productie van zuivel of de revisie, handel en installatie van zuivelmachines. Wij maken onder andere verse roomkazen, diverse (smelt)kaasproducten en kruidenboter. Dankzij onze product- en technologische kennis kunnen we snel inspelen op nieuwe ontwikkelingen.

Op weg naar 50% plantaardige productie

In 2030 willen we dat 50% van onze totale kaasproductie plantaardig is. We zijn goed op weg om dat te bereiken. We hebben een veganistisch alternatief voor roomkaas ontwikkeld dat qua smaak en toepassingen niet onderdoet voor het origineel. We werken ook aan gesneden en geraspte veganistische kaasproducten en andere kaasalternatieven. Wij gebruiken hiervoor kokosolie omdat dit qua structuur en elasticiteit het beste resultaat geeft.

Kennis en ervaringen uitwisselen

Uiteindelijk willen we toe naar een generatie kaasalternatieven die gemaakt zijn met lokale ingrediënten, rijk aan eiwitten en arm aan verzadigd vet. Via Foodvalley NL komen we graag in contact met bedrijven waarmee we kennis en ervaringen over ingrediënten en technologie kunnen uitwisselen. Hoe verhogen andere organisaties de voedingswaarde van vegan kaas? En hoe motiveren ze kopers om bij te dragen aan duurzaamheid? We werken graag samen met andere leden en kunnen hen helpen bij het opschalen van innovaties.

Over twee jaar willen we meerdere veganistische alternatieven voor kaas op de markt hebben. Ons Foodvalley NL lidmaatschap zal ons daar zeker bij helpen.

 

Wij zijn Lekkerkerker Food, Jouw partner voor inventieve kaasoplossingen!

Terug naar overzicht
vegan kaas
30
mrt.
21
foodvalley

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief!

Blijf als eerste op de hoogte van nieuwe producten, ontwikkelingen, en ander nieuws.